Medisch Fitnessinstructeur doet samen met een sporter en armoefening

Bij welke klachten kan ik je helpen

Je kunt o.a. bij mij terecht met de volgende klachten:
– Whiplash
– Rugklachten
– Schouder- en nekklachten
– Krachtverlies na ziekte, operatie of een ongeval
– Lage rug- en bekkenklachten
– Kankersurvivors

Ook bij vermoeidheid of futloosheid door depressie of een burn out kan beweging helpen om je meer energie te geven.

Je ontvangt een trainingsschema dat gericht is op jouw trainingsdoelen, maar ook op je algehele fitheid en uithoudingsvermogen. Grote spiergroepen zoals borst, benen en rug (en buik) worden waar mogelijk altijd in het programma meegenomen.

Indien jouw klachten niet in onderstaand lijstje staan vermeld, zal ik naar je specifieke situatie kijken.
Mogelijke trainingsdoelen:
– soepeler traplopen
– minder pijn tijdens het lopen
– gemakkelijker opstaan
– versterken van de nekspieren bij een whiplash
– verminderen van pijn
– meer energie krijgen

Voordat we kunnen starten met een training, kan ik je afhankelijk van jouw klachten wellicht adviseren om naar een zorgprofessional te gaan. Zoals een fysiotherapeut.

Je kunt op verschillende manieren trainen.

1-op-1 op één van de vaste trainingslocaties:
In Heerenveen (Burgemeester Kuperusplein 49) of Akkrum (Leppedyk 37).
1-op-1 bij jou thuis*:
Als het niet lukt om naar Heerenveen of Akkrum te komen kunnen we eventueel bij jou thuis starten. Ik neem dan alle benodigde materialen mee en we gaan samen aan de slag, in de voor jou vertrouwde omgeving van je eigen huis.
We werken er dan naar toe om je fit genoeg te maken zodat je op één van de trainingslocaties kunt komen trainen. Maar als dat niet gaat kan de training bij jou thuis blijven.
Small group:
Bij voldoende animo start er een ‘small group’. Dit is sporten in een kleine groep met (waar mogelijk) mensen met dezelfde klachten. Maximaal 4 personen. Op locatie in Heerenveen of Akkrum werken we samen aan jouw herstel.

* Bij thuistrainingen ga ik op dit moment uit van een maximale reisafstand van 20 kilometer vanaf Heerenveen. We kunnen eventueel ook bij jou in de buurt buiten trainen of op één van de vaste locaties. Jouw voorkeuren worden tijdens de intake besproken.

Meer informatie over de opbouw van de trainingen en wat je van mij kunt verwachten lees je op de pagina ‘Aanpak‘.

Verantwoord sporten

Om in de 1,5 m samenleving verantwoord te kunnen sporten volg ik waar nodig en mogelijk de richtlijnen van de RIVM en het protocol van NL Actief. Alle gebruikte materialen en oppervlakten worden na iedere training schoongemaakt.

Voorzorgsmaatregelen bij afspraken op één van de trainingslocaties:

  1. Houd 1,5 meter afstand.
  2. Alleen op afspraak.
  3. Kom alleen of kom met personen uit jouw huishouden.
  4. Kom niet eerder dan de afgesproken starttijd naar de accommodatie;
  5. Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt:
    neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°).
  6. Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.
  7. Schud geen handen.
  8. Volg altijd gegeven aanwijzingen op.
  9. Ga voorafgaand aan de afspraak/het bezoek thuis naar het toilet.
  10. Was voorafgaand aan de afspraak/het bezoek je handen met zeep, minimaal 20 seconden.
  11. Verlaat direct na het sporten de accommodatie.

Voorzorgsmaatregelen bij thuistrainingen

  1. Houd 1,5 meter afstand.
  2. Wees waar mogelijk alleen aanwezig.
  3. Annuleer de afspraak als je een van de volgende klachten hebt:
    neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°).
  4. Annuleer de afspraak als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten.
  5. Schud geen handen.
  6. Was voorafgaand aan de afspraak/het bezoek je handen met zeep, minimaal 20 seconden.

Kennismaken/intake

Via dit formulier kun je een gratis en vrijblijvende kennismaking/ intake aanvragen.
Voor een intake aan huis is de maximale reisafstand 20 km vanaf Heerenveen.